جمعه ٢٣ آذر ١٣٩٧
سعادت و سلامت هر جامعه در خانواده ها پي ريزي مي شود و انتقال ارزش هاي ديني، ملّي و فرهنگي و اجتماعي در درجه اوّل به عهده خانواده ها به خصوص مادر است.صفحه اصلی > اخبار  
منو اصلی
عنوان

يا عَلىُّ اَلعَقلَ مَا اكتُسِبَت بِهِ الجَنَّةُ و َطُلِبَ بِهِ رِضَى الرَّحمنِ؛

   يا على عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى آيد.

(من لایحضره الفقیه،ج4،ص369)

 


عنوان

پنج چيز است كه هر كس يكى از آنها را نداشته باشد، همواره در زندگى‏ اش كمبود دارد و كم خرد و دل نگران است: اول، تندرستى، دوم امنيت، سوم روزى فراوان، چهارم همراهِ همرأى. راوى پرسيد: همراهِ همرأى كيست؟ امام فرمودند: همسر و فرزند و همنشين خوب و پنجم كه در برگيرنده همه اينهاست، رفاه و آسايش است.

 

 

نظرسنجی
نظرسنجي غير فعال مي باشد
اوقات شرعی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 396151
 بازدید امروز : 184
 کل بازدید : 1799133
 بازدیدکنندگان آنلاين : 3
 زمان بازدید : 0/1610
ورود
نام کاربری :   
کلمه عبور :   
 
متن تصویر:
عضويت جديد
اخبار > دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی استان اردبیل گفت: حجاب نماد تعهد به مکتب فاطمی و نماد مبارزه علیه استکبار در راه اثبات ارزش و صلابت حجاب در ایران است.


  چاپ        ارسال به دوست

سارا حقی؛ ۱۷ دی روز اثبات ارزش و صلابت حجاب در ایران است

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی استان اردبیل گفت: حجاب نماد تعهد به مکتب فاطمی و نماد مبارزه علیه استکبار در راه اثبات ارزش و صلابت حجاب در ایران است.

دبیر جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگی دینی استان اردبیل گفت: حجاب نماد تعهد به مکتب فاطمی و نماد مبارزه علیه استکبار در راه اثبات ارزش و صلابت حجاب در ایران است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حقی کارشناس فرهنگی بانوان طی مصاحبه ای به مناسبت ۱۷ دیماه روز کشف حجاب وعفاف گفت: اهمیت وضرورت حفظ و رعایت عفاف وحجاب،مساله ی است که در شرع مقدس اسلام،قرآن روایات موکدا به آن اشاره شده وچهار چوب های خاص آن مورد تبیین قرار گرفته است.

وی افزود: براساس اصل دوازدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز دین رسمی درایران،دین اسلام است وهمچنین می توان گفت مساله عفاف وحجاب از اموری است که در سایر ادیان نیز مورد تاکید قرار گرفته است ولذا از این بابت است که آن را یک امر دینی،عقیدتی می دانیم.

حقی گفت: در واژه حجاب وعفت،در اصل معنای منع وامتناع،مشترکند وتفاوتی که بین منع وبازداری حجاب وعفت است تفاوت بین ظاهروباطن است یعنی منع وبازداری در عفت مربوط به باطن ودرون است چون عفت یک حالت درونی است ولی با توجه به این که تاثیر ظاهر بر باطن وتاثیر باطن بر ظاهر یکی از ویژگی های عمومی انسان است بنابراین بین حجاب وپوشش ظاهری وعفت وبازداری باطن انسان تاثیر وتاثر متقابل است.بدین ترتیب که هرچه حجاب وپوشش ظاهری بیشتر وبسته باشد این نوع حجاب در تقویت وپرورش روحیه باطنی ودرونی عفت تاثیر بیشتری دارد. وبالعکس هرچه عفت درونی وباطنی بیشتر باشد باعث حجاب وپوشش ظاهری بسته وبیشتر در مواجهه با نامحرم می‌شود.

دبیر کارگروه حجاب وعفاف گفت: حجاب نمادی ترین مصداق اسلامیت وعقیده مندی مردم مسلمان ومتعهد به آیین جاودان الهی حضرت محمد (ص) است و رعایت مولفه ها ی عفاف وحجاب دریک جامعه سبب می‌شود زنان ودختران در عرصه اجتماع ومحیط کار خود حضوری مثبت داشته ودر هر محیطی به سبب قدرت تفکر،علم وتخصصی که دارند،نقش آفرین باشند و این دقیقا اوج هراس استکبار از حجاب در جامعه است که در این میان زنان و دختران ایرانی باید با الگوگیری از حجاب و عفاف فاطمی و زینبی بیش از پیش دشمنان را در رسیدن به مقاصد شوم و پلیدشان مایوس کنند

 

 


١١:١٠ - چهارشنبه ٢٠ دی ١٣٩٦    /    شماره : ٥٢٠٣    /    تعداد نمایش : ١٦٨


امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 





© Jbf-ar.org . All rights reserved.